Heb je een online onderneming? Dan weet je hoe belangrijk het is om sterke content te hebben op je website. Goede teksten zorgen ervoor dat je wordt gevonden in de zoekmachines, dat potentiële klanten weten wat je aanbod is, en dat ze overtuigd worden om tot aankoop over te gaan. Besteed dus voldoende tijd aan copywriting en gebruik deze 5 tips voor effectievere copywriting.
1. Laat wat van jezelf zien
Het aanbod op internet is enorm, dus waarom zou iemand een bepaald product juist bij jou kopen? Om potentiële kopers te overtuigen helpt het om wat van jezelf te laten zien. Door een persoonlijk verhaal leert een bezoeker jou wat beter kennen en verhoog je de ‘gunfactor’ voor de verkoop.
2. Schakel hulp in
Goede copywriting is een vak apart en hierdoor bij uitstek een klus om uit te besteden aan een expert. Foutloze teksten schrijven is niet zo moeilijk, maar overtuigende teksten schrijven is dat wél. Een copywriter helpt je bij het schrijven van unieke, overtuigende teksten. Schakel hiervoor bijvoorbeeld de ervaren copywriters van Copywritings in. Met hun hulp heb je binnen de kortste keren content die werkt.
3. Voorkom ‘blabla’
Er wordt nog weleens gedacht: hoe meer tekst, hoe beter. En het klopt dat een goede langere tekst beter is dan een goede korte tekst. Maar een goede tekst is kernachtig en staat niet vol met ‘blabla’. Schrijf iets dus alleen op wanneer het echt waarde toevoegt voor de lezer. Beter kort en krachtig, dan wollig en nietszeggend!
4. Schrijf voor je lezer
In het verleden werd geadviseerd om bij het schrijven van teksten rekening te houden met de zoekmachines. De algoritmes van deze zoekmachines worden echter steeds beter, waardoor ze steeds beter kunnen filteren waar een tekst over gaat. Focus je bij het schrijven daarom volledig op de lezer, dan volgen de zoekmachines vanzelf.
5. Vergeet de opmaak niet
Goede tekst is dus belangrijk, maar wanneer die als een grote lap op het scherm verschijnt zullen veel bezoekers afhaken. Zorg er daarom voor dat je teksten op de website goed opgemaakt worden. Werk met voldoende tussenkopjes, gebruik afbeeldingen en voeg indien mogelijk bijvoorbeeld grafieken of filmpjes toe. Afwisseling in content trekt de aandacht.